Tikslas – paskatinti įmones investuoti į gaminių (paslaugų) dizaino sprendimus, siekiant padidinti įmonės produktų ar paslaugų patrauklumą, o kartu ir paklausą bei įmonės produktyvumą.
Pareiškėjai: labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės, veikiančios ne trumpiau kaip 2 metus, kurių metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais sudaro ne mažiau kaip 51% bendroje pardavimo struktūroje ir vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius 2 metus yra ne mažesnės kaip 75 000 eurų.
Regionas: Vidurio ir vakarų Lietuva
Finansuojama veikla: netechnologinių inovacijų plėtros skatinimas, finansuojant investicijas į prekės ženklų, įmonės proceso (išskyrus skaitmeninių technologijų diegimą), dizaino ir organizacines inovacijas, ypač tvarių ir didinančių integraciją į tarptautines vertės grandines verslo modelių plėtrą.
Netechnologinės inovacijos – tai inovacijos, kurios nepriskiriamos technologinėms inovacijoms ir apima prekės ženklo,
originalaus dizaino sukūrimą ir diegimą, organizacinių ir verslo proceso inovacijų diegimą.
Procesų inovacijų diegimas – naujo arba reikšmingai patobulinto gamybos arba pateikimo būdo diegimas, įskaitant svarbius technologijų, įrenginių arba programinės įrangos pakeitimus, įmonės lygmeniu, be kita ko, panaudojant naujas arba novatoriškas skaitmenines technologijas arba sprendimus. Ši apibrėžtis neapima nedidelių pakeitimų arba patobulinimų, gamybinių arba paslaugų teikimo pajėgumų didinimo, įdiegiant papildomas gamybos arba logistikos sistemas, kurios yra labai panašios į jau naudojamas, procesų nebetaikymo, paprasto kapitalo pakeitimo arba padidinimo, pakeitimų, susijusių tik su gamyklos kainų kitimu, gamybos pagal užsakymą, lokalizavimo, reguliarių sezoninių ir kitų cikliškų pakeitimų, prekybos naujais arba iš esmės patobulintais gaminiais.
Organizacinių inovacijų diegimas – naujo organizacinio metodo taikymas įmonės lygmeniu, organizuojant darbo vietas arba išorės santykių srityje, be kita ko, panaudojant naujas arba novatoriškas skaitmenines technologijas. Ši apibrėžtis neapima pakeitimų, paremtų įmonėje jau taikomais organizaciniais metodais, valdymo strategijos pakeitimų, susijungimo ir įsigijimo, procesų nebetaikymo, paprasto kapitalo pakeitimo arba padidinimo, pakeitimų, susijusių tik su gamyklos kainų kitimu, gamybos pagal užsakymą, lokalizavimo, reguliarių sezoninių ir kitų cikliškų pakeitimų, prekybos naujais arba reikšmingai patobulintais gaminiais.
Dizaino sprendimų sukūrimas ir diegimas – naujo gaminio*/ paslaugos** dizaino sukūrimas ar jau esamo
gaminio/ paslaugos dizaino pakeitimas naujais, apimantis du etapus:
– Pirmas etapas (dizaino sprendimo sukūrimas) apima dizaino tyrimą, dizaino koncepcijos idėjos parengimą
ir jos detalizavimą, maketo, vizualizacijos ar eskizo kūrimą;
– Antras etapas (dizaino sprendimo diegimas) apima dizaino realizavimo bandymus, pavyzdžių gamybą,
trūkumų šalinimą, išbandant gaminio pagal sukurtą dizainą pavyzdžio gamybą ir/arba paslaugos pagal sukurtą paslaugos teikimo schemą teikimą.
Gaminio dizainas – viso gaminio ar jo dalies vaizdas, išreiškiamas linijomis, kontūrais, spalvomis, forma, tekstūra ir/ar medžiaga.
Paslaugos dizainas – remiantis klientų (vartotojų) patirtimi ir poreikiu sukuriamas priemonių rinkinys, įskaitant
naują paslaugos teikimo schemą, kuris padeda tiems klientams (vartotojams) naudotis pilna paslauga, o verslui – paslaugą teikti efektyviau. Paslaugos dizainu nelaikomas interjero (eksterjero) dizainas, elektroninės parduotuvės, interneto svetainės dizainas.
Paramos vienam projektui dydis: 140 000 eurų. Mažiausia projektui skiriama finansavimo suma 20 000 eurų.
1. proceso ir (arba) organizacinių inovacijų diegimo veiklai – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų;
2. originalių dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo veiklai – 35 000 (trisdešimt penki tūkstančiai) eurų;
3. prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo, registracijos veiklai – 5 000 (penki tūkstančiai) eurų.
Finansavimo intensyvumas: iki 50% tinkamų finansuoti išlaidų.
Tinkamos finansuoti išlaidos:
• Procesų ir/arba organizacinių inovacijų diegimo išlaidos:
– Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis;
– Išlaidos priemonėms ir įrenginiams;
– Išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją.
• Dizaino sprendimų sukūrimo ir/arba diegimo išlaidos:
– Naujo gaminio/ paslaugos dizaino sukūrimo ar esamo gaminio/ paslaugos dizaino pakeitimo nauju, apimant du etapus (dizaino sprendimo sukūrimas ir/ar dizaino sprendimo diegimas), išlaidos:
o paslaugų pirkimo išlaidos;
o darbuotojų darbo užmokestis;
– Gaminio, paslaugos, prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo (pakeitimo), registracijos išlaidos.
• Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą (7 proc. nuo tiesioginių projekto išlaidų).
Projektų atrankos kriterijai:
• Pareiškėjo kuriamų ir (ar) diegiamų originalių netechnologinių inovacijų skaičius – 50 balų. Vertinama, kiek originalių netechnologinių inovacijų (prekės ženklų, originalių dizaino sprendimų, proceso ir organizacinių inovacijų) pareiškėjas planuoja įdiegti projekto įgyvendinimo metu.
• Projekto efektyvumas – 30 balų. Vertinamas pareiškėjo nuosavo įnašo į netechnologines inovacijas ir prašomos finansavimo
sumos santykis.
• Pareiškėjo eksporto augimas – 20 balų. Vertinamas eksporto augimas, parodantis įmonės integraciją į tarptautinės vertės grandines.
Minimali privaloma surinkti balų suma – 40 balų.
Bendra kvietimo suma: 5 mln. eurų.
Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė: ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai.
Paraiškos teikiamos: iki 2024 m. balandžio 29 d.